Pengenalan Ringkas

Pengenalan Ringkas
There was an error in this gadget

Friday, 20 June 2014

Jawapan Kepada Soalan"Kenapa IVMIST sejuk dingin/mint ?"

Ramai bertanyakan kenapa bila sembur IV MIST rasa sejuk sampai keurat dan tulang temula rasa ngilu?

Ditanya kembali,sembur banyak ke sikit?

mereka jawab,"tersembur banyak",

ha3 sapa suruh sembur banyak,semburlah sesuai dengan kegunaan.

Ok di sini ada jawapannya.

Pertama sekali cuba baca flyer yang diberikan,antara bahan yang terdapat didalam IV MIST bahan manakah yang mempunyai sifat mint?
Ya,daun pudina,daun pudina sememangnya mempunyai sifat dingin/mint,sebab itulah didalam amalan orang malayu dahulu kala,mereka menggunakan air dari rendaman daun pudina untuk melegakan kepanasan badan,sakit kepala dan demam.
  Sifat yang terdapat didalam estrak daun pudina yang bermint tu kami gabungkan dengan satu lagi herba melayu iaitu Minyak Kayu putih yang mempunyai sifat rasa yang sama iaiti mint.Minyak kayu putih amat terkenal dikalangan masyarakat melayu menggunakannya untuk rawatan sakit gigi(ubat sakit gigi doktor pon rasa mint),rawatan kulit akibat gatal dan panau/kurap.

Baiklah sebab lainnya,ialah didalam IV MIST dimasukkan ekstrak Halia bara,sifat halia tidak lain dan tidak bukan bila ditanya ramai akan menjawab halia sifatnya berangin dan panas,dan berfungsi untuk pelansingan badan.

dan apabila digabungkan semua bahan2 tersebut didalam IV MIST rasa dingin itulah yang ingin dihasilkan kerana apa?

-Penyebab sakit kepala selalunya dikaitkan dengan kepanasan.
-Penyebab lain bagi menyumbang kepada masalah buasir adalah kepanasan.
-Penyakit kayap selalunya juga dikakitkan akibat dengan kepanasan suhu,dan Kayap Ular(paling bahaya) dikatakan boleh membawa maut.Mengapa terkena kayap orang dulu2 sapu bedak sejuk????

ok,jawapan lainnya kenapa IV MIST boleh terasa hingga ke bahagian kulit?
Ya kerana IV MIST sememangnya dihasilkan untuk meresap kedalam kulit dengan mudah,yang terasa sampai keurat dan tulang kerana sembur banyak(ada yang menjawab sendiri),baiklah anda mungkin belum tahu sifat cecair IV MIST ni

Fakta: saiz zarah air mineral berukuran 0.06 micron manakala minyak campuran berukuran 1.0 micron. Liang roma pula berukuran 0.001 micron. Saiz cecair nano berukuran 0.0001 micron. Jadi tak mustahil jika IV Mist mampu menyerap terus ke dalam lapisan kulit yang berlapis sebanyak 7 lapisan....jadiii???

Jadi bila sampai bergitu sekali boleh menyerap kedalam kulit tidak mustahil bahan2 lain didalam IV MIST sampai kekawasan bermasalah seperti:

-Kekawasan sendi yang sakit.
-Kekawasan lapisan lemak didalam kulit dan membakar lemak(Halia Bara)
-Menghilangkan sakit kepala akibat kepanasan badan.

Antara bukti lain boleh rujuk blog
http://ivmist.blogspot.com/

 saya,saya tidak mengharapkan anda membeli tetapi lihatlah kehebatan herba2 melayu.

Dan dengan kehebatan herba2 tersebut sebab itulah Melayu merupakan Bangsa yang tidak asing didalam bidang perubatan.

Kenapa saya berminat dengan IVMIST?
-sebab hak milik syarikat yang mengeluarkan IV MIST adalah 100% bumiputera,jadi xkan saya tidak boleh tolong bangsa saya memperkenalkan produk yang dihasilkan oleh bangsa saya sendiri melayu,yang menggunakan herba-herba melayu dan untuk dipasarkan kepada orang melayu terutamanya.

Sekarang anda beri sebab kenapa anda tidak perlu memiliki sebotol IV MIST?

sms/whatsapp/
0174040355

Wajib Baca:Piala Dunia Penyebab produktiviti menurun???


Amat menyedihkan perkara ini berlaku,jika produktiviti rakyat menurun kemajuan sesebuah negara turut terancam.
  Deman Piala Dunia 2014 tidak dapat dibendung lagi,dan yang menjadi masalah,"ramai akan kekurangan waktu tidur",yang menyebabkan keletihan pada esok hari.
 Jesteru itu,saya ingin memperkenalkan kepada anda satu produk yang boleh dikatakan terbaru didalam industri kesihatan negara kita.
Iaitu IV mist,
Yang dihasilkan melalui kajian sain yang dipanggil Bio-Teknologi Nano,produk ini dihasilkan dari gabungan beberapa herba yang tidak asing lagi didalam industri kesihatan dunia.




Kenapa saya berani katakan IVMIST dapat membantu anda?

Fakta: saiz air mineral berukuran 0.06 micron manakala minyak campuran berukuran 1.0 micron. Liang roma pula berukuran 0.001 micron. Saiz cecair nano berukuran 0.0001 micron. Jadi tak mustahil jika IV Mist mampu menyerap terus ke dalam lapisan kulit yang berlapis sebanyak 7 lapisan....jadiii???

Jadi kenapa IV MIST tidak boleh membantu masalah didalam laporan akbar tersebut..baiklah saya terangkan fungsi bahan2 didalam IV MIST pula.

1)Habbatussauda
Minat kami terhadap pokok buah bunga nagealla sativa (habbatussauda’) diperkenalkan melalui sabda junjungan Nabi Muhammad SAW

“ Dalam habbatus sauda’ (nagella sativa) terdapat penawar bagi segala penyakit kecuali maut “ -Riwayat AlBukhari.

Lanjutan daripada hadis ini dalam kitab bertajuk “Medicine of The Prophet” Ibnu Qayyim al-jawziyyah (691H-751H) terdapat 50 kelebihan dan kebaikan bagi mereka yang terus menerus mengamalkannya terutama berkaitan saraf, tekanan darah, pernafasan, pembiakan, penghadaman dan organ-organ dalam badan, buah pinggang, memberi tenaga bagi orang lemah tenaga badan. Memulihkan kulit berjerawat, ekzema, kedut, membaiki tekstur kulit, arthiritis. Memberi kenikmatan menyegarkan badan dari keletihan. Bertindak membantu melancarkan darah, insomnia, kekejangan, mengurangkan kahak. Mengatasi masalah dalam perut dan usus, membantu mengurangkan gula dalam darah, merangsangkan salur pemakanan, meningkatkan metabolisme, menghilangkan angin. Dapat melegakan kembung perut, merangsangkan pancreas, mengurangkan berat badan, melawaskan buang air besar dan kecil, membantu menambahkan susu badan bagi wanita selepas bersalin dan banyak lagi.


Ibnu Sina (980-1037) dalam menggambarkan habbatussauda’ sebagai “ meransang tenaga tubuh dan membantu memulihkan keletihan, masih tepat kepada pengamal kesihatan Tibb hari ini. Nilai –nilai pemakanan yang kaya yang terkandung di dalam habbatussauda’ seperti yang digariskan oleh analisis saintifik mengenai habbatussauda’menggambarkannya sebagai sumber tenaga yang sungguh baik.

Pertikan daripada:ahsan.com.my.


2)Enzin yang terdapat didalam Saffron boleh merawat pelbagai penyakit diantaranya keletihan.

3)Ekstrat pudina
Rasanya yang dingin/mint amat berkesan untuk memberi kesegaran kepada pengguna,ektrak pudina telah digabungkan didalam IV MIST yang apabila disapu dibahagian belakang leher dan kepala boleh memberi kesegaran yang hebat.


Saya sendiri telah merasai kesegaran hasil daripada IV MIST dengan hanya beberapa semburan dibahagian tertentu,sebab itu saya berani memberi cadangan kepada anda.

Selain terdapat pelbagai lagi keberkesanan IV MIST kepada kita.Namun penulisan ini saya fokuskan kepada masalah "Keletihan"

Monday, 16 June 2014

Info kesihatan:Buasir Malu Atau Sengsara

PENYAKIT ini sering dianggap memalukan, apatah lagi jika dialami wanita. Bayangkan, sanggupkah anda membuat pendedahan atau bercerita secara terbuka mengenai pengalaman berdepan buasir. Kalau boleh, rahsia itu dikunci rapat dan tiada siapa perlu tahu kerana ia berlaku di bahagian sulit.

Hakikatnya, ia penyakit yang tidak boleh dibiarkan berlarutan tanpa usaha merawat. Sesiapa pun boleh terdedah kepada buasir atau hemorroids.

 Penyakit ini terjadi apabila urat di bahagian rektum (bahagian akhir usus besar) dan dubur membengkak. Salur darah lembut dan otot di sekitar dubur membantu mengawal laluan najis.

Apabila urat di bahagian itu membengkak, berlaku pendarahan rektum, sakit dan perit ketika buang air besar.

Tekanan yang terlalu tinggi dalam darah di bahagian rektum boleh menyebabkan dinding dubur tertonjol keluar, terutama ketika meneran. Bagaimanapun, buasir tiada kaitan dengan kanser dan bukan penyebab penyakit itu.

Perunding Bedah Am Pusat Perubatan Taman Desa, Kuala Lumpur, Dr Chan Kin Yoong, berkata disebabkan kes buasir dialami pesakit jarang yang serius, ramai mengambil sikap berdiam diri hingga menyebabkan ia semakin melarat. Akibatnya, pesakit lebih menderita apabila buasir tidak dirawat bertambah teruk.

Menurutnya, antara sebab utama buasir ialah meneran ketika buang air besar dan sembelit. Masalah ini juga sering dialami wanita hamil disebabkan tekanan yang berlaku di abdomen.

Ramai wanita hamil menderita buasir kerana pembesaran rahim secara beransur-ansur meningkatkan tekanan pada beberapa organ dan abdomen.

Tekanan tinggi pada perut yang meningkatkan kes buasir turut berpunca daripada obesiti, duduk terlalu lama ketika bekerja (misalnya yang bekerja di pejabat dan pemandu bas atau teksi) atau individu yang mengalami sembelit atau cirit-birit kronik.

“Gejala buasir ialah usus terbonjol atau terkeluar dari dubur, pendarahan rektum, sakit di dubur dan kerengsaan dubur. Buasir dalaman lazimnya tidak menyebabkan sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum,” katanya.

Beliau berkata, buasir jenis ini tidak berbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis ketika buang air besar boleh mencederakan permukaan buasir dan menyebabkannya berdarah.

Pesakit boleh nampak titisan darah berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku, pesakit perlu mendapat bantuan perubatan kerana dikhuatiri darah terbabit datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser usus besar.

“Buasir luaran yang terjojol keluar dari dubur sering menyebabkan gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir tersepit, pembekuan darah akan berlaku di dalamnya, menyebabkan ia terasa sakit. Gejala berkenaan menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan.

“Buasir jenis ini sukar dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya dan akan berulang walaupun dengan tekanan atau bebanan lebih ringan berbanding yang berlaku sebelumnya,” katanya.

Dr Chan berkata, menghindarkan perkara yang menjadi pencetus boleh mencegah seseorang itu mendapat buasir.

“Jika pekerjaan dilakukan memerlukan anda sentiasa duduk, sekali-sekala anda perlu bangun dan berjalan- jalan sekurang-kurangnya lima minit setiap jam.
Bergerak-gerak di kerusi supaya dapat mengelakkan tekanan langsung dari rektum.
Hembus nafas keluar apabila anda mengalami ketegangan atau ketika mengangkat sesuatu, jangan menahan nafas,” katanya.

Dr Chan berkata, dapatkan rawatan awal untuk mengawal batuk, cirit-birit dan sembelit kerana buasir selalunya terjadi selepas masalah ini berlarutan. Di samping itu, elakkan membaca atau berehat-rehat di dalam tandas sebagai amalan kerana ia membuatkan anda duduk lama di tandas.

Jika pergerakan usus anda mengambil masa lebih tiga hingga lima minit, ada sesuatu yang tidak kena. Untuk menghindari buasir, amalkan tabiat buang air besar yang baik dan pastikan najis anda sentiasa lembut.

Rawatan

Langkah pertama ialah menghentikan gejala atau simptom iaitu sakit, pedih dan gatal, manakala berikutnya ialah mengecutkan buasir.

Pengidap buasir perlu mengamalkan diet berserat tinggi dengan pengambilan sayuran dan buahan dan banyakkan minum air kosong anggaran dua liter sehari.

Pengambilan makanan berserat tinggi, makanan tambahan dan mempunyai kandungan cecair tinggi dapat mengatasi 90 peratus kes buasir.

Gejala sakit dan kerengsaan boleh dilegakan dengan penggunaan sapuan krim tertentu. Ia disediakan dengan kombinasi beberapa ubat tahan sakit dan agen antikerengsaan serta steroid.

Mandian air panas dengan memasukkan satu atau dua sudu air garam boleh melegakan kesakitan dan bengkak pada dubur.

Buasir yang tidak dapat disembuhkan dengan rawatan konservatif, dirawat dengan mengikatnya dengan lingkaran getah (rubber band ligation).

Satu atau dua lingkaran getah diikat di sekeliling pangkal buasir. Ini akan menyekat peredaran darah ke buasir berkenaan. Dalam masa tujuh hingga 10 hari, buasir itu akan tertanggal keluar.

Ikatan lingkaran getah ini hanya digunakan untuk buasir dalaman dan ia dilakukan tanpa menggunakan ubat bius dan tidak menimbulkan kesakitan. Namun, pesakit mungkin mengalami sedikit ketidakselesaan untuk beberapa hari.

Koagulasi Inframerah iaitu sinaran inframerah dipancarkan selama satu atau dua saat untuk menghentikan bekalan darah ke buasir. Pesakit mungkin terasa bahang panas ketika prosedur ini dilakukan dan berlaku sedikit pendarahan dalam beberapa hari selepas itu.

Prosedur ini sama seperti ikatan lingkaran getah, dan dilakukan hanya untuk buasir dalaman. Namun ia lebih cepat dan kurang menyebabkan jangkitan.

Elektrokoagulasi bipolar yang juga dikenali dengan nama Bicap adalah sama seperti prosedur Koagulasi Inframerah dan ia mempunyai kebaikan dan keburukan sama.

Terapi laser akan mengewapkan tisu buasir. Bagaimanapun, prosedur ini lebih mahal dan tidak menunjukkan kelebihan daripada prosedur lain. Ia perlu dijalankan dengan berhati-hati daripada segi kedalaman dan lokasinya bagi mengelak pendarahan dan kesakitan pesakit.

Dr Chan berkata, lebih 90 peratus pesakit yang mengadu mengenai gejala buasir tidak memerlukan pembedahan. Pembedahan biasanya langkah terakhir apabila kedua-dua jenis buasir (dalaman dan luaran) menjadi semakin teruk manakala rawatan lain tidak berjaya menyembuhkannya.

Kaedah ini didapati berkesan tetapi pesakit terpaksa tinggal di hospital sehari dua dan mengambil masa lama untuk sembuh berbanding pendekatan lain.

Punca buasir:

Duduk untuk jangka masa lama.
Meneran (ketika najis keras atau sembelit).
Cirit-birit.
Duduk mencangkung di dalam tandas terlalu lama.
Batuk yang teruk.
Bersalin.
Mengangkat berat.
Pengamalan seks melalui dubur oleh golongan heteroseksual dan homoseksual.

Tahap buasir:
Pendarahan.
Dinding dubur terkeluar dan masuk kembali dengan sendirinya.

Dinding dubur terkeluar dan pesakit perlu menolaknya ke dalam untuk memasukkannya semula ke dalam dubur.

Dinding dubur terjulur keluar dan tidak boleh dimasukkan semula ke dalam dubur.

Pengurusan sendiri

Banyak minum air, sekurang-kurangnya 1.5 hingga dua liter sehari.

Makan makanan seimbang. Banyakkan memakan makanan tinggi serat, bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran.

Gunakan tandas pada masa ditetapkan seperti selepas bangun tidur setelah meminum segelas besar air.

Elak memakan makanan yang boleh menyebabkan gangguan (makanan pedas atau berempah, alkohol) atau yang boleh merangsangkan usus (kopi atau teh).

Apabila wujud gejala tertentu (seperti darah dalam najis, sakit atau gangguan pada dubur), segera berjumpa doktor.

Antara Herba Yang Insyaallah mampu merawat Buasir:

1)Habbatus Sauda:
Tumbuk campurkan ia dengan gula dalam kuantiti yang sama, makan satu sudu2kali sehari, kemudian minum beberapa teguk air tawar.

Perubatan Buasir
Saya Ingin Memperkenal Produk yang dihasilkan dengan teknologi Nano
IV MIST
http://ivmist.blogspot.com/

Testimoni IVMIST pertama selepas dilancarkan

SEBAIK-BAIK UBAT YANG DIJUAL,ADALAH UBAT YANG DIJUAL OLEH PENGGUNANYA SENDIRI

Pengakuan saya:

Assalamualaikum,terima kasih kerana sudi mengunjungi blog yang tidak seberapa ini,dipendekkan cerita,sebelum kenal kewujuddan IV MIST,saya merupakan pengidap resdung,kegatalan bahagian muka,hidung kerap bersih(terutama pagi),adalah perkara biasa bagi pengidap resdung,pada mulanya saya seperti anda tidak mengendahkan sebarang iklan produk2 sebegini,tetapi itulah rezeki Allah gerakkan saya untuk membeli IV MIST walaupun didalam keadaan kurang yakin.

  Mungkin ramai kenalan saya dah muak tengok hampir tiap2 hari saya akan update status bekaitan IV MIST,bukan setakat tiap2 hari malah,dalam sehari berkali2 pula tu.Ada orang cakap saya hanya promot IV MIST untuk kepentingan peribadi bagi menghabiskan stok saya yang 50 botol tu dan memdapat balik wang yang dilaburkan.
Saya Nak jelaskan pada awal saya melihat produk ini di fb yang dipostkan oleh Tuan Ahmad Sidry Hussin saya pun tidak berminat,tetapi saya ini mempunyai masalah resdung,dan kegatalan bahagian muka,kerap bersih sudah menjadi kebiasaan.Oleh kerana selepas ketika itu saya mempunyai wang yang tidak digunakan RM60 saya terasa ingin mencuba,tipu kalau saya cakap saya tidak merasa sangsi untuk membeli produk itu ini kerana IV MIST tidak pernah keluar akbar,TV,dan diiklankan dimana2 lagi,tapi entah mungkin rezeki Allah nak bagi,jadi saya terus hubungi beliau dan membuat pembelian.Kalau tak silap selepas sehari IV MIST selamat sampai kerumah,dan selama tiga hari menggunakan saya mula merasa keberkesanannya (kegatalan muka berkurang dan kurang bersin),dan saya beritahu Tuan Sidry yang produk itu berkesan,(tapi tak tahu lah beliau masih simpan atau tidak testimoni saya tu),dan saya cadangkan kepada kawan2 walaupun tidak mendapat apa2 feedback.
Dan selepas itu pula dapat tahu beliau sedang mencari agent IV MIST seluruh negara,saya rasa ini peluang(rezeki siapa tak nak) untuk mencuba,tanpa rasa was2 saya keluarkan wang simpanan RM1000 untuk dijadikan modal dan terus membeli secara borong IVMIST=50BOTOL,.

Kesimpulan:
-Jika saya tidak berasa keberkesanan IV MIST,iklan2 tersebut tidak akan wujud diruang profile saya.Tapi Allah juga juga yang melegakan IV MIST cuma penyebab sahaja.
-Kalau saya tidak yakin IV MIST berkesan,takkan saya mudah2 hendak beli dengan kuantiti sebegitu banyak?Saya pun fikir kalaulah xda orang beli memang leburlah,tapi saya yakin akan ada orang beli,cuma saya perlu beri mereka rasa percuma dahulu,jadi saya beri kawan2 yang rapat rasa,Alhamdulillah semua feedback positif.Tapi lepas tu nak rasa free lagi..ha3 melampau.

Sekarang terserah kepada yang baca nak percaya atau tidak,jika saya berbohong saya redha Allah haramkan rezeki saya dengan IV MIST

Testimoni Pelanggan Hantar
Semua ini dihantar oleh para pengguna sendiri,cuma dieditkan oleh pihak kami untuk menambah keceriaan.