Pengenalan Ringkas

Pengenalan Ringkas

Friday 20 June 2014

Jawapan Kepada Soalan"Kenapa IVMIST sejuk dingin/mint ?"

Ramai bertanyakan kenapa bila sembur IV MIST rasa sejuk sampai keurat dan tulang temula rasa ngilu?

Ditanya kembali,sembur banyak ke sikit?

mereka jawab,"tersembur banyak",

ha3 sapa suruh sembur banyak,semburlah sesuai dengan kegunaan.

Ok di sini ada jawapannya.

Pertama sekali cuba baca flyer yang diberikan,antara bahan yang terdapat didalam IV MIST bahan manakah yang mempunyai sifat mint?
Ya,daun pudina,daun pudina sememangnya mempunyai sifat dingin/mint,sebab itulah didalam amalan orang malayu dahulu kala,mereka menggunakan air dari rendaman daun pudina untuk melegakan kepanasan badan,sakit kepala dan demam.
  Sifat yang terdapat didalam estrak daun pudina yang bermint tu kami gabungkan dengan satu lagi herba melayu iaitu Minyak Kayu putih yang mempunyai sifat rasa yang sama iaiti mint.Minyak kayu putih amat terkenal dikalangan masyarakat melayu menggunakannya untuk rawatan sakit gigi(ubat sakit gigi doktor pon rasa mint),rawatan kulit akibat gatal dan panau/kurap.

Baiklah sebab lainnya,ialah didalam IV MIST dimasukkan ekstrak Halia bara,sifat halia tidak lain dan tidak bukan bila ditanya ramai akan menjawab halia sifatnya berangin dan panas,dan berfungsi untuk pelansingan badan.

dan apabila digabungkan semua bahan2 tersebut didalam IV MIST rasa dingin itulah yang ingin dihasilkan kerana apa?

-Penyebab sakit kepala selalunya dikaitkan dengan kepanasan.
-Penyebab lain bagi menyumbang kepada masalah buasir adalah kepanasan.
-Penyakit kayap selalunya juga dikakitkan akibat dengan kepanasan suhu,dan Kayap Ular(paling bahaya) dikatakan boleh membawa maut.Mengapa terkena kayap orang dulu2 sapu bedak sejuk????

ok,jawapan lainnya kenapa IV MIST boleh terasa hingga ke bahagian kulit?
Ya kerana IV MIST sememangnya dihasilkan untuk meresap kedalam kulit dengan mudah,yang terasa sampai keurat dan tulang kerana sembur banyak(ada yang menjawab sendiri),baiklah anda mungkin belum tahu sifat cecair IV MIST ni

Fakta: saiz zarah air mineral berukuran 0.06 micron manakala minyak campuran berukuran 1.0 micron. Liang roma pula berukuran 0.001 micron. Saiz cecair nano berukuran 0.0001 micron. Jadi tak mustahil jika IV Mist mampu menyerap terus ke dalam lapisan kulit yang berlapis sebanyak 7 lapisan....jadiii???

Jadi bila sampai bergitu sekali boleh menyerap kedalam kulit tidak mustahil bahan2 lain didalam IV MIST sampai kekawasan bermasalah seperti:

-Kekawasan sendi yang sakit.
-Kekawasan lapisan lemak didalam kulit dan membakar lemak(Halia Bara)
-Menghilangkan sakit kepala akibat kepanasan badan.

Antara bukti lain boleh rujuk blog
http://ivmist.blogspot.com/

 saya,saya tidak mengharapkan anda membeli tetapi lihatlah kehebatan herba2 melayu.

Dan dengan kehebatan herba2 tersebut sebab itulah Melayu merupakan Bangsa yang tidak asing didalam bidang perubatan.

Kenapa saya berminat dengan IVMIST?
-sebab hak milik syarikat yang mengeluarkan IV MIST adalah 100% bumiputera,jadi xkan saya tidak boleh tolong bangsa saya memperkenalkan produk yang dihasilkan oleh bangsa saya sendiri melayu,yang menggunakan herba-herba melayu dan untuk dipasarkan kepada orang melayu terutamanya.

Sekarang anda beri sebab kenapa anda tidak perlu memiliki sebotol IV MIST?

sms/whatsapp/
0174040355

No comments:

Post a Comment