Pengenalan Ringkas

Pengenalan Ringkas

Friday 20 June 2014

Wajib Baca:Piala Dunia Penyebab produktiviti menurun???


Amat menyedihkan perkara ini berlaku,jika produktiviti rakyat menurun kemajuan sesebuah negara turut terancam.
  Deman Piala Dunia 2014 tidak dapat dibendung lagi,dan yang menjadi masalah,"ramai akan kekurangan waktu tidur",yang menyebabkan keletihan pada esok hari.
 Jesteru itu,saya ingin memperkenalkan kepada anda satu produk yang boleh dikatakan terbaru didalam industri kesihatan negara kita.
Iaitu IV mist,
Yang dihasilkan melalui kajian sain yang dipanggil Bio-Teknologi Nano,produk ini dihasilkan dari gabungan beberapa herba yang tidak asing lagi didalam industri kesihatan dunia.




Kenapa saya berani katakan IVMIST dapat membantu anda?

Fakta: saiz air mineral berukuran 0.06 micron manakala minyak campuran berukuran 1.0 micron. Liang roma pula berukuran 0.001 micron. Saiz cecair nano berukuran 0.0001 micron. Jadi tak mustahil jika IV Mist mampu menyerap terus ke dalam lapisan kulit yang berlapis sebanyak 7 lapisan....jadiii???

Jadi kenapa IV MIST tidak boleh membantu masalah didalam laporan akbar tersebut..baiklah saya terangkan fungsi bahan2 didalam IV MIST pula.

1)Habbatussauda
Minat kami terhadap pokok buah bunga nagealla sativa (habbatussauda’) diperkenalkan melalui sabda junjungan Nabi Muhammad SAW

“ Dalam habbatus sauda’ (nagella sativa) terdapat penawar bagi segala penyakit kecuali maut “ -Riwayat AlBukhari.

Lanjutan daripada hadis ini dalam kitab bertajuk “Medicine of The Prophet” Ibnu Qayyim al-jawziyyah (691H-751H) terdapat 50 kelebihan dan kebaikan bagi mereka yang terus menerus mengamalkannya terutama berkaitan saraf, tekanan darah, pernafasan, pembiakan, penghadaman dan organ-organ dalam badan, buah pinggang, memberi tenaga bagi orang lemah tenaga badan. Memulihkan kulit berjerawat, ekzema, kedut, membaiki tekstur kulit, arthiritis. Memberi kenikmatan menyegarkan badan dari keletihan. Bertindak membantu melancarkan darah, insomnia, kekejangan, mengurangkan kahak. Mengatasi masalah dalam perut dan usus, membantu mengurangkan gula dalam darah, merangsangkan salur pemakanan, meningkatkan metabolisme, menghilangkan angin. Dapat melegakan kembung perut, merangsangkan pancreas, mengurangkan berat badan, melawaskan buang air besar dan kecil, membantu menambahkan susu badan bagi wanita selepas bersalin dan banyak lagi.


Ibnu Sina (980-1037) dalam menggambarkan habbatussauda’ sebagai “ meransang tenaga tubuh dan membantu memulihkan keletihan, masih tepat kepada pengamal kesihatan Tibb hari ini. Nilai –nilai pemakanan yang kaya yang terkandung di dalam habbatussauda’ seperti yang digariskan oleh analisis saintifik mengenai habbatussauda’menggambarkannya sebagai sumber tenaga yang sungguh baik.

Pertikan daripada:ahsan.com.my.


2)Enzin yang terdapat didalam Saffron boleh merawat pelbagai penyakit diantaranya keletihan.

3)Ekstrat pudina
Rasanya yang dingin/mint amat berkesan untuk memberi kesegaran kepada pengguna,ektrak pudina telah digabungkan didalam IV MIST yang apabila disapu dibahagian belakang leher dan kepala boleh memberi kesegaran yang hebat.


Saya sendiri telah merasai kesegaran hasil daripada IV MIST dengan hanya beberapa semburan dibahagian tertentu,sebab itu saya berani memberi cadangan kepada anda.

Selain terdapat pelbagai lagi keberkesanan IV MIST kepada kita.Namun penulisan ini saya fokuskan kepada masalah "Keletihan"

No comments:

Post a Comment